Totalt antall sidevisninger

torsdag 1. mai 2014

Kom mai , du skjønne milde !

Ja jeg bare håper at mai blir mild og fin , og ikke med den isende nordlandsvinden vi har hatt i dag . I dag har jeg malt dette knøttelille huset her .

Så begynte jeg å male fjøsdøren , som er gammel og god . Og riktig koselig synes jeg .

Så begynte jeg å male på den lille låven vår . Veggene er jo helt nye , som du kanskje husker , så veggen er helt ru og fryyyyktelig tung å male . Det må ta litt tid , for armene mine sier bare SSSTOP !!! Fargen synes jeg er veldig flott , det er Svenskerød eller Dalarød . I Sverige har vi sett mange hus som er malt i denne fargen og jeg synes at den er helt nydelig.

Gåsungen ville gjerne ha et ord med i laget , da jeg malte . Han prater og prater med lure øyne .

Alfred er mors lille gutt , alltid snill og god ! Da vil jeg bare ønske deg en god første Mai kveld !

4 kommentarer:

  1. Du är så duktig med dim målarpensel! Men du måste vila armarna lite också! Här har vi också haft nordanvind idag och närs noll på natten, nu vill vi ha värme! Min byrå har fått ett varv med färg och jag har slipat det, nu måste jag vänta till nästa vecka för sonen är här på besök och han gillar inte färglukten:(
    Ha en fin första majkväll!
    Kram/Finas mammis

    SvarSlett
  2. Så produktiv du har vært i dag da!! Alltid gøy å male litt. Og jeg er enig med deg Dalarød er en flott farge som passer veldig godt inn der hvor du bor.

    Jeg holder også på å svinge malerkosten. Prøver å bli ferdig med stuebordet mitt, men jeg sliter med å få det til å passe inn med alle de andre møblene i rommet. :/
    Det blir sikkert bra til slutt. Kvier meg til å starte å lage ileggsplata. Min indre snekker har tydligvis dratt på ferie.

    Klem Madelén

    SvarSlett
  3. Så flink du er og så fint det blir! Ta den tiden det tar og pass på helsa. Alfred er bare helt skjønn, nydelig pus. Gåsungen tror jeg jeg hadde vært litt redd for :-). Inatt var det - 2 grader her, brr. Glad jeg ikke har plantet ut noe. Go helg til dere Sidsel, klemmer fra Pam :-)

    SvarSlett
  4. For et herlig innlegg. Du står på og gjør det koselig rundt deg. Ja nå er det Mai, dog ikke mildt riktig enda, eller for tiden. Men det kommer det kommer. Ha en fin fin helg Sidsel.

    Klem fra Mette

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !