Totalt antall sidevisninger

søndag 7. juni 2015

DR: WESTERLUND OG DEN GAMMLE VAKKRE DØREN !

Snart er stuen helt ferdig . det gjenstår noen malingstrøk til på døren , skifting av et lite glass på den og innsetting av to vedovner. Varmepumpen er kastet ut og skal aldri , aldri inn igjen ! Både blomstene og jeg hater den !



Det er en gammel sveitserhus ytterdør egentlig dette her , men siden vi ikke har noen liten kaldgang , så kunne vi dessverre ikke bruke denne som ytterdør . Døren kjøpte jeg for et år siden langt oppi Rollag og jeg synes at den er så vidunderlig vakker ! Nå har den fått hedersplassen i stuen , med inngang til Eplestuen . De kunne det før i tiden , hva ?!!!

Et glimt fra stuen og utgangsdøren ut til verandaen i første etasje. Sveitserhusdør dette også , flunket ny som du ser ! En voldsom forbedring fra den gammle døren som hvem som helst kunne spasere inn når de hadde lyst , til denne nye fine døren , men som man ser er helt ny.

Tidlig  i våres , eller senvinters var det vel heller , så fikk jeg avleggere av denne DR. WESTERLUND planten av HUSET BAKOM LINDARNA  , som bor i Sverige . Nå har de blitt til flere større planter , og er så fine og de dufter så vannvittig deilig sitron .

Jeg var inne på en Pelargonia gruppe på facebook og der var det ei som sa at alle sitronplanter kommer med blomst . Stemmer det tro ? Vil denne Dr. Westerlund komme med blomster ????   Nå fikk vi noe å fundere på ;)  God søndag og fin ny uke til deg !

12 kommentarer:

  1. Underbar dörr, så fin med de färgade rutorna och det etsade glaset. Ni får det så fint, undan för undan! Ja, vem vill ha en värmepump? Men ni måste väl ha någon annan uppvärmning istället?
    Dr Westerlund blommar med pyttesmå söta ljusrosa blommor, men det kan dröja ett tag så... håll ut!

    Ha en fin söndag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvarSlett
  2. Nej, det trodde jag inte att Dr. Westerlund blommar. jag har nog haft mina i över tio år och de har aldrig blommat, men den som lever får se. Jag har däremot bakat en riktigt god kaka med med blad från den och det blev en alldeles speciell god smak!
    Underbar dörr du fått in! Men vi skulle inte överleva utan värmepumpar i vårt stora hus!
    Ha en fin vecka!
    Kram/Finas mammis

    SvarSlett
  3. Fantastiskt vacker dörr... såå fint med de färgade rutorna!
    Jodå... minsann... nog blommar dr. Westerlund - precis som Eva-Mari skriver... men som jag upplevt det, så behöver den i så fall komma ut över sommaren.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  4. Flotte dører.... både den gamle og den nye! :) Er så deilig å få pusset opp rundt seg. Her går det kun i de små prosjektene enn så lenge, men drømmer om lotto millionær premien snart slik at huset kan få seg en reall shinings ;).
    Ønsker deg en flott uke. Takk for kommentaren inne hos meg.
    Klem Madelén

    SvarSlett
  5. Trevliga dörrar! Och roligt med dom färgade rutorna. Vi hade sådana fönster på verandan när vi var små, Kulturtanten och jag. Vi stod och och kikade genom fönstren så härligt att kunna se världen i rött, eller blått...det var tider et.../Lilla gummann

    SvarSlett
  6. Men titta så fina dörrar med de färgade rutorna och etsade glasen, som har nästan exakt samma mönster som mina skafferidörrar! Den nya är också fin, och tät förstår jag. Hade du en sådan där klump inomhus till värmepumpen? Säkert effektiva men fula...
    Din blomma ser kraftig och tät ut. Och visst kan de blomma, men det är väldigt små och oansenliga blommor. Så doften är bäst!
    Det var en vit tunika jag hade den här examen. Jag tror det är första gången jag köper examenskläder, jag brukar alltid sy dem själv men i brist på tid gick det också.
    Har ni tänkt på någon resa till Sverige i år? Du får i så fall se mig när jag lämnar skärbrädan, kommer du ihåg vad jag lovat?

    Kramar /Cia

    SvarSlett
  7. Hej, och tack för att du hälsade på hos mig :)
    Så fint du har det här.
    Jag måste också köpa mig en ny Dr. Westerlund. Och mina har alltid blommat :)

    Hälsningar från Eva

    SvarSlett
  8. En utrolig vakker dør, så lurt å bruke den på den måten. God helg til deg og Jan og alle firbente på gården. Pam

    SvarSlett
  9. Nydelig dør med flotte vindu i. Så kjekt å se at dere tar vare på slike skatter. Lykke til videre.

    SvarSlett
  10. Så fint at dere kunne bruke døren inne, det fortjente virkelig å ha en plass i huset! (",)
    Veldig interessant å høre at dere ikke vil ha varmepumpe mer. Jeg har ikke hatt i noen av husene jeg har bodd i, så jeg har egentlig ikke erfaring med å bo med varmepumpe. Likevel har jeg en inngrodd skepsis, og svarer kontant nei hver gang noen mener varmepumpe må være det saliggjørende her i huset.

    SvarSlett
  11. For en fantastisk flott dør!!!!!
    Ble helt forelska jeg nå;)
    Heldige du;)
    Klem til deg!

    SvarSlett
  12. This is the precise weblog for anybody who needs to seek out out about this topic. You notice so much its almost arduous to argue with you. You positively put a brand new spin on a subject that's been written about for years. Nice stuff, simply nice!

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !