Totalt antall sidevisninger

fredag 23. mai 2014

Den aller fineste ...

Den aller fineste tiden er akkurat nå , synes jeg . Nå har vi sommeren rett foran oss ! Masse nydelige blomster i naturen og lange lyse kvelder .

Dette pyntehåndklet fikk jeg av mamma her om dagen . Bestemor , altså mors mor har brodert denne utrolig vakkre Gèn , for Gulbrandsen . Bestemor døde før jeg ble født , så jeg fikk ikke bli kjent med henne , men alle historiene mamma har fortalt om henne , så føler jeg at jeg kjente henne litt alikevel. Veldig moro var det å få det koselige pynte håndkleet , så det skal jeg ta godt vare på.

Jeg kan ikke tenke meg noe vakkrere enn små lubne barnehender ! Dette er Jonathan som akkurat har lært seg å knyte skolissene sine .Bunadskoene for andledningen ! Husker du da du lærte å knyte skoene dine ?? Hvor stort det var å mestre det ! Enkelte ting husker man godt du ! Da vil jeg bare ønske deg en riktig god helg , husk å kose deg !

3 kommentarer:

  1. Jag säger bara så vackert somrigt alltihop du visar! Här har vi också sommarvärme! Ha en fin helg!
    Kram/Finas mammis

    SvarSlett
  2. Hmm...burde ikke jeg hatt det pyntehåndkle..? husk nå endelig at det ikke skal vaskes på 90 grader men finvask ; )! Fint ble det nå hverfall : ).
    Klem lillesøster

    SvarSlett
  3. Tenk å kunne brodere sånn! En skikkelig skatt du har der, tror nok din bestemor hadde vært glad for at du vet å sette pris på den. Tenker på det noen ganger, når jeg har lagt ned mye arbeid i noe håndlaget, om noen vil sette pris på det når jeg er borte :-). Stort å kunne knytte sine egne sko, skjønnt bilde. Husker ikke at jeg lærte å knytte, bare at jeg syns mamma alltid kjøpte så guttete sko til meg da jeg var liten ;-). Her kommer de lubne små barnehendene med blomsterbuketter til meg. Våren er fiiin :-). Klem og god helg fra Pam

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !