Totalt antall sidevisninger

fredag 7. desember 2012

Mye fint i plastikk !

Denne uken har jeg har jeg vært helt elendig , men jeg har prøvd å psyke meg litt opp , med besøk i bruktbutikken. Per var med som selskap.Litt koselig å er det jo å gjøre ting sammen med noen.

Denne gamle nissen i sleden med reinsdyr , måtte jeg betale litt for , men jeg synes den var litt morsom . Sikkert noe av den første pynten de lagde av plastikk , tenker jeg. Var ikke  det på 50 tallet da tro ?!

Denne gamle svenske lysestaken i tre er MAGISK ! Ja tenk på det da ! Jeg så den på mandag i bruktbutikken i Tønsberg ... og syntes ikke det var noe spesielt fint med den.  Natten etter kunne jeg ikke få denne lysestaken ut av tankene . Jeg MÅTTE bare haaa den lysestaken !! Heldigvis sto den der ennå og jeg fikk den for 10 kr! (Ja også ga jeg ti kroner i juledriks da hihi.)
Ja da ble det litt mer julepynt på oss da , fornøyd jeg.
God fredags kveld til deg !

7 kommentarer:

  1. Så koselig julepynt du fant, lysestaken er kjempesøt.
    God bedring og god helg fra Marit.

    SvarSlett
  2. Åh ja ditt julepynt är ju såå charmigt!

    Önskar dig en underbar adventshelg ♥
    Kram
    Mia

    SvarSlett
  3. Lysestaken er kjempefin! Selv er jeg ikke så glad i plastpynt fra 50-tallet, med er jo klar over viktigheten av å ta vare på disse gamle klenodiene fra plastens spede begynnelse.

    SvarSlett
  4. Ja jeg er enig , plast er ikke jeg spes glad i heller , men likte denne ganske godt...klem

    SvarSlett
  5. Det var tur att den fina ljusstaken fanns kvar, den skulle ju bara bli din! Kram i vinterkylan från Sverige

    SvarSlett
  6. Plastikken revolusjonerte jo hverdagen til folk da den kom, og det var sikkert stor stas å ha en slik julepynt i heimen. (",)

    I dag er vi kanskje ikke like glad i plastikken. Tenk bare hvor mange gamle fine trau som blei brent eller kasta til fordel for plastbaljen...

    SvarSlett
  7. Lite kul med julpyntet som jag också tror är från plastens barndom. Det blir säkert en tradition för dig att plocka fram fina tomten med renarna.
    Ljusstaken påminner om en liknande jag har , så fin den också!

    Ha det bra!

    Kramar
    Cia

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !