Totalt antall sidevisninger

lørdag 1. mars 2014

Jeg blir heldigvis ikke lagt merke til.

Jeg blir heldigvis ikke lagt merke til . Det er tittelen på debutboken til Liv Marit , som blir utgitt på Aschehoug forlag . . Liv Marit er datteren til min gode venninne , så kallt Lille Britt . Jeg ble bedt inn til Oslo på boklanseringen , det syntes jeg var utrolig spennende . Lille Britt og jeg bilte inn til Oslo og unngikk så vidt en kjede kollisjon . Litt god tid hadde vi før vi skulle møte opp og stakk innom forfatteren på veien . Dette har vi gått glipp av  , sa jeg til lille Britt , da vi hadde kommet oss inn flere meter høye dører , trapper med flotte smijern gelendere og sto inne i den gammle bygården med en enorm gips rosett i taket . Og det var virkelig høyt under taket  , åhh så fint ! Tre venninner under samme tak . Vin og Tulipaner på kjøkkenet , byttelåning av klær , så friskt og spennende .Som bare helt unge mennesker kan ha det .


Boklanseringen ble holdt på Mr. Pizza og med et glass vin i hånden og god atmosfære med masse mennesker , ble kvelden som en drøm.


Her leser forfatterinnen fra sin første utgitte bok . I det hun leste , var det noe jeg kjente meg igjen i og tørrvittighet og svart humor i en fin roman om en ung jente , som prøver å leve livet , slik det blir forventet av henne. Woov , for en bok ! Den må du lese !!! Latteren satt løst , med tårene på lur . Ja jeg ble rørt . Vesle Liv Marit , som jeg har fulgt i oppveksten fra hun var bitteliten , frem til nå , som ung , voksen kvinne .





En sprekkferdig mor, som lyser av stolthet , i prat med sin datter . Datteren har oppfyllt sin mors drøm . Lille Britt har nemlig i alle år skrevet dikt og jeg har flere hundre av de , tror jeg . Det hender at jeg sier til lille Britt , at en dag skal jeg gi ut en diktsamling . Med hennes dikt ...i mitt navn ! Hehee

Tenk så gøy , å signere sin egen bok  ! Ja noen av dere som leser bloggen min , vet jo hvordan den følelsen er . Stort ! Denne opplevelsen lever jeg lenge på , for det var utrolig spennende . Så godt at det er sånne ting inni mellom i livet du ! Da vil jeg bare få ønske deg en fin lørdag og en deilig helg !
 

7 kommentarer:

  1. Oy! Så spennende og så gøy!!! Tenk du, en voksen ung dame allerede...og så pen! Ja den fikk jeg lyst til å lese!
    Hils til lille Britt og gratulerer !!
    God helg : )!

    SvarSlett
  2. Er det deg som har skrevet siste kommentar , lillesøster ?? Ja du kan tro det var gøy !!! Det får vi tenke på i vårt neste liv , eller når vi blir 66 kanskje, hihi. Klem

    SvarSlett
  3. Åh så spännande och roligt för dig!
    Jag gratulerar så mycket!
    Önskar dig en skön helg...
    Varm kram Titti

    SvarSlett
  4. Jada, var meg vettu ; )! Ja det er mye en gjerne skulle ha gjort...men kan ikke være flere steder enn en av gangen...må være glad for det en har og glede seg over andre : )! Er jo lov å drømme seg litt bort...kanskje drømmer kan bli en bok...?
    Klem lillesøster

    SvarSlett
  5. Å så flotte bilder:-)og koselig skrevet om en vidunderlig kveld. Helt utrolig bra alt sammen:-)klem fra lille Britt, den veldig stolte mor

    SvarSlett
  6. Det lyser om Liv Marit och jag förstår att både du och hennes mor är stolta, och rörda.
    Spännande med de som fullföljer en dröm!

    Kramar
    Cia

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !