Totalt antall sidevisninger

fredag 6. september 2013

DET RØDE GULLET !

I dag tok jeg med meg den store kjøkkensaksen og dro av gårde for å speide langs vegkantene etter blomster . Tror du jeg fant noen da ??? Neeida , ingen . Her på landet så synes de at det er veldig viktig med kantslått maskiner og bare meier ned alt av blomster i grøftene. Mye ressurser blir brukt på kantslått her i Re . Det ergrer meg kolosalt !!! Spesielt med tanke på at de hverken salter eller strør veiene på vinteren når det er glatt og helt speilblankt av is ! Jeg skjønner ikke hvordan de prioriterer !!!

Jeg fant et hogstfelt og der var det jammen litt Tyttebær , så nydelige å se på ! Jeg fikk akkurat  fyllt opp 7 dl i drikkeflasken min . Så nå er de renset og blitt laget Tyttebær likør av . Mmm det blir godt til jul , tror du ikke ?  God helg til deg !

6 kommentarer:

  1. Kjøre venninne. Jeg synes det sto 7 bær på smsen i stad!!!. Men wow det var 7 dl !!! Det er jo bare helt utrolig!! Også så vakkert!!!
    Og jeg er like opprørt over veikantslåtten som deg. Har til og med skrevet et leserinnlegg det ( for en god stund siden da!) men det er vel noe med oversikteligheten og burota, som skal utryddes. Men det er trist!!!

    Men langs fjellsveien er det gullris, reinfann og røsslyng. Det er veien sin det:-)

    Klem fra lille B

    SvarSlett
  2. Har også tenkt på kantslåtten, at det er så nøye med den, men strøinga er bare helt elendig her! Slike tåpelige proriteringer! Nydelig med tyttebær på norgesglass og julelikør :-). Hadde komper igår med nyrørt tyttebærsyltetøy, nam :-). Klem Pam

    SvarSlett
  3. For et herlig rødt gull, blir nydelig til høststeiken... Jeg skriver også om rødt gull i dag;-)) men ikke helt detsamme da.., Ha en fredag! Kramis

    SvarSlett
  4. Här rensar de inte vägrenen förrän det är dags att sätta upp snöpinnarna! Så gräs och blommor är nästan en meter högt!
    Jag har också fått tag i lite lingon och har kokat sylt på dem.
    Ha en fin lördagskväll!
    Kram/Finas mammis

    SvarSlett
  5. Den maskinen är inte välkommen längs vägen här heller! Ett år tog den 10 meter häck och närapå min gamla döva hund! Det var många år sedan men i det fallet är jag långsur...
    Men jag får alltid ett leende när jag läser dina kommentarer!
    Ärligt så är jag vansinnigt trött på datorn, jag satt till tre i natt och har jobbat intensivt med den en vecka nu. Sitter här med nackspärr och funderar om det är värt det hela. Fortbildning du vet, och det är svårt. Eller också så är jag för noggrann/dum?!

    Bären i trädgården får trastarna äta upp i år. Jag skäms att erkänna det men, jag har köpt lingon. Första gången i hela mitt liv!

    Men jag kommer igen Sidsel!
    Kramar
    Cia

    SvarSlett
  6. Vilka härliga bilder på skogens guld!

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !