Totalt antall sidevisninger

onsdag 31. juli 2013

EPLESTUEN !

Velkommen inn i eplestuen ! For mange år siden bodde det to gammle damer  på denne gården . Denne stuen ble kallt eplestuen , fordi de lagret epler her inne om vinteren. Et sted måtte de jo lagre alle eplene ! Tenk hvordan de sikkert satt å knasket epler gjennom hele vinteren ! Eplene ble sikkert mer og mer skrukkete hvor lenger ut på vinteren man kom. Det gleder jeg meg virkelig til , norske gode epler uten sprøyte middler . Ikke som de utenlandske eplene hvor du kan spise et halvt eple og la det ligge fremme og så ser det like fint ut et døgn etterpå ! Nei jeg vil ha de usprøytede gode og sunne eplene  !!! Ser du så vakkert vindu vi plutselig har fått ??? Vakkert og gammelt ! Ikke sånne vinduer vi hadde på den forrige gården vår , som bare svakt lignet gammle vinduer ! Nei , de ekte gammle og fine vinduene er det her .

Må virkelig lære meg mer angående foto og lys setting , ser jeg . Jaja i går overleverte vi den forrige gården vår til de nye eierene . Jeg hadde ikke lyst til å levere fra meg den blå nøkkelen min . Tenkte , skal jeg kaste den tro ? Det er jo nok nøkkler alikevel ? Hehh jeg leverte den selvsagt fra meg da. Det er rart med det , det skjer noe hver gang jeg selger et hus og skal til å gå igjen . De forbannede tårene som jeg veldig sjelden ser noe til , de kommer da . Det blir litt vemodig . På den gården giftet vi oss og fikk alle dyrene våre . Det ble en helt annen livstil enn vi hadde hatt før. ALDRI , ALDRI tilbake til boligfelt , sier jeg bare !

Dette er et av favoritt rommene mine i huset ! Til tross for en fryktelig strie tapet , brune dører og stygge gulv ! Her inne er det også to vinduer og et godt lys . Sev om det ikke ser sånn ut på bildet .

I dag skal jeg vaske her og legge på litt tepper og prøve å rydde litt . Denne fine , gammle spisestuen i eik fikk jeg gratis gjennom Finn .no vet du. Den passer veldig godt her.

Prøvedukken står i vinduet i bare undertøyet og kikker utover . Hva ser hun etter ?? Åhh ja , hun lar nok bare øynene hvile på de vakkre jordene våre , tenker jeg. Litt skamløs ser hun dog ut , uten truse , bare iført et lite forkle ! Sånn er det på landet du ! Min bror som bor en mil fra oss , ble observert i bare boxeren på vei til postkassen på hovedveien. Min yngste sønn synes at han bør bytte anntrekk ! Hehe . Jeg så en kar som gikk i morgenkåpen langt fra hus her en mrgen. Ja , men er det ikke deilig da ... å være litt fri ??!!!

Her ser du litt av døren , som skal byttes tilbake til slik det var orginalt . Heltre dører . Strietapeten skal vekk med tiden og en ny fin tapet skal på veggen igjen. Planene klare !  Men det blir jo som du vet , som med de tre Tèr . Ting Tar Tid !  Da må jeg en tur ut i hagen å utforske litt mer av bærbuske hagen vår !  Ønsker deg en fin og solfyllt dag !

4 kommentarer:

  1. Jag förstår att du har mycket att utforska! Sååå spännande, men allt tar sin tid, det vet vi, Lång tid, tror aldrig vi blir färdiga med vårt hus! Ljuvligt med alla äpplen, ska vi byta äpplen mot alla våra päron!!!?? Blir nog lite svårt! Min gubbe går ut varje morgon i pyjamasbyxorna och hämtar tidningen!! Så är det på landet! Ha det gott! Kramar från Finas mammis

    SvarSlett
  2. Dina fönster är så vackra och rummet där med provdocka och ekmöbeln så gulligt! Där kommer ni att få det bra. Och renovering måste få ta tid! Det är så viktigt att bo in sig först. Skynda långsamt!

    Hoppas du hittar mycket bär:)

    Solkramar från Eva-Mari

    SvarSlett
  3. Koselig med masse. Epler! Blir spennende å følge dere på den nye gården :)

    Alltid trist å skilles fra et hus man har mange minner og gleder i :)

    SvarSlett
  4. Hei! Så spennende, her blir det fint! For noen flotte vinduer, og med pågangsmot blir dette supert! Her lagret de eplene i kjelleren. Trodde det var potetkjellern jeg, men neida:) nydelig spisestue,-gratis? Kult!

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !