Totalt antall sidevisninger

mandag 11. august 2014

Nydelig Lin .

I år har jeg sådd litt Lin og det har jammen meg vært artig å følge den prosessen ! I fra den lille spire , til en lang stilk med en utrolig vakker blå blomst og så til mange stilker ut der i fra og til dette villnisset med mange små baller , eller hva jeg skal kalle de. Det er bare et problem . Når skal de plukkes inn ??? Vet du når de skal høstes ???

Jeg har lett på nettet , men finner ikke ut av det . De er vakkre synes jeg !

Synd , men sant ... sommeren er på hell . Akkurat nå titter sola frem heldigvis ! I dag har det virkelig vært noen kraftige regnskurer ute , men nå er det bare sol , sol og sol . Smørblomstene som jeg tørket før i sommer , etter tips fra Solstrimmor , ja de holder seg så fint i fargen .

Erteblomstene har endelig begynt å blomstre og den fantastiske duften er til å dåne av , så nydelig !!! Da vil jeg bare ønske deg en fin ny uke og ha det godt så lenge !

6 kommentarer:

  1. Luktärt är så fin, det sådde inte jag iår tyvärr. Har ingen aning om när man ska torka linet, hoppas du får svar på det.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  2. Kul att du sått lin!
    Det är skillnad på spånadslin och oljelin, spånadslin rycker man upp med rötterna mellan 20 och 30 dagar efter full blomning. Att odla lin är en omfattande procedur...Men nu ska du ha stjälkar med frökapslar som dekoration gissar jag, då tar du linet när du tycker det är som vackrast. Grönt eller gult!
    Här kommer det en rejäl regnskur just nu och jag tycker det är skönt, och kanske blir det svamp i skogen.

    Kramar
    Cia

    SvarSlett
  3. Så artig å prøve noe nytt. Selv har jeg ikke peiling på lin, så jeg har ingen tips å bidra med.

    SvarSlett
  4. Dyrke lin, så spennende, ante ikke at det så slik ut! Nydelige erteblomster. Klem Pam

    SvarSlett
  5. Så gøy at du har dyrket lin! Spennende!

    Koselige bilder du viser ;-)

    Ønsker deg en super helg!

    SvarSlett
  6. ja nå sniker høsten seg på
    jeg også liker å tørkeblomster
    flotte bilder
    nyt helga
    klem Eli:)

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !