Totalt antall sidevisninger

lørdag 26. juli 2014

Sommerferie i koselige Sverige.

Det måtte bli Sverige i år også . Vi er helt hektet på nablandet vårt ! Vi reiste nedover langs kysten , et stykke i alle fall. Smøgen  ,synes jeg er veldig oppskrytt , men selvsagt disse små sjøbodene er sjarmernde da !

Vakkre i alle de forskjellige fargene , disse små husene .

Dette huset er kjempenydelig , på en helt annen måte !

Disse søte kalvene måtte bare tas på , så vakkre !


Har du sett noe så genialt laget gjerde da ??! Vi er i Katthult nå , hos Emil i Lønneberga . Ojj der var det nydelig altså , og så gøy å oppleve å være der vi har sett film fra så mange ganger .

Her ligger en lite fining å koser seg .

Litt dårlig fokus og litt mye sol , men du ser vel alikevel hvor nydelige disse blomstene er , tenker jeg .

Glassverandaen i huset til Emil , er til å dåne av ! Svenskene er flinke til det altså ... så mange nydelige glassverandaer de har !




I snikkarbua var det mange , mange fine trefigurer , Emil må jo ha vært veldig umulig , som har fått tid til å spikke så mange figurer ;)

Tenk så mye fint man kan lage av en liten trebit !

Mange fine detaljer å få innspirasjon fra .


Denne likte jeg !


Flaks for meg , at det også var to griser i Lønneberga . Jeg eeelsker griser !Og skulle gjerne ville hatt en , men de må vel antagelig helst være to ?

Har du sett så skjønn griseknoen er da , der han klør seg mot husveggen !

Nusselige , nusselige , nusselige !!!


Jeg sa til Jan at hvis vi kunne ha en gris , så kunne vi spise han etterpå å ??? Håhh , nei den gikk han ikke på ! Han vet at jeg avskyr tanken på å spise kylling , etter at vi fikk høns for fire år siden .


Jeg tenkte mye på å besøke deg i Huset bakom lindarna , når vi var i området ved deg . Problemet var bare det at vi ikke fant et eneste ledig overnatting sted der . Vi reiste rundt og spurte over alt , men nei det var helt fullt . Jeg som hadde gledet meg sånn til å kanskje sitte i hagen din å drikke kaffe og å få treffe deg som jeg liker så godt ! Neste gang så !!! Det var ikke noe ledig overnatting sted , før vi kom til  Åtvidaberg . Dette er verdens eneste solkanon , kult ! Hytten var en stor frbedring fra natten før , for da lå vi i bilen ! Etter å ha spurt etter ledige hytter over alt , den første kvelden , overhete og kjempe slitne , måtte vi til slutt parkere midt i mellom mange kjempedigre trailere , jada luxus , kan du tro . Deilig var det å legge seg ned i soveposen og vi hadde nok sovnet trevt , om det ikke hadde vært for den vaktmannen som plutselig sendte sterke lys stråler med lommelykten sin på Jan`s trøye . HER kan dere ikke ligge , sa han og som to tyver i natten , dro vi videre.

Nydelig var denne alleen , ved slottet ! Svensken har jo så mange slott ! Det har vi heller ikke her i landet .


Slottet var stort og mektig .

Løfstad slott !

Deilig med ferie du , bare se og kose seg og ingen jobbing !

Så masse fint å se på !

Så mye innspirerende å se , her i slottshagen !

Vi var innom mange fine steder , mye anderledes og spennende for oss. Dalarna var vi i flere dager før vi dro hjem , der er det jo så nydelig også ! Nå er vi hjemme igjen , i elendigheten , holdt jeg på å si ... det er ting som ikke er så hyggelige i landet her nå om dagen , kan du si. Neste gang skal jeg vise deg noe utrolig flott , som ventet på oss , da vi kom hjem .Hahaa ... nyskjerrig nå vel ? Ønsker deg en fin sommerdag !

2 kommentarer:

  1. Men Sidsel då, här har vi massor med plats!!! Så synd att jag inte skrev att vi har flera övernattningsrum som ofta står tomma!!! Så nära ni var och jag har gått och väntat på att få höra av dej!! Men det får bli en annan gång och då vet du att vi har gott om plats! Jag trodde att ni inte orkade så mycket i värmen och varmt har vi fortfarande. Ser att ni haft det fint i Katthult m.m.
    Ha det fint nu när ni är hemma igen och "borta bra men hemma bäst"!
    Kram/Finas mammis

    SvarSlett
  2. Med de flotte bildene så vet jeg det at neste sommer vil jeg også dra til Katthult og oppleve Emil sitt barndomshjem.

    Griser trives godt alene de, og jeg vet om en "minigris" som trolig trenger et nytt hjem. Han er så skjønn og en riktig kosegutt.

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !