Totalt antall sidevisninger

torsdag 13. mars 2014

Når ting ikke kan bli verre ...

Hva blir det da ??? Jo da må det jo bare bli bedre !!! Etter hvert ! Nå har vi fått nytt bjelkelag i gulvet , isolasjon og fint tregulv oppå , det er så fint ! Hadde det ikke vært for at noe måtte byttes ut i veggen gså , så kunne vi jo hatt disse fine tømmerveggene fremme . Se du det er orginal fargen på kjøkkenet , så fin !


Desverre desverre , så viser det seg at det er innsauset med mus og rotte dritt over alt innenfor platene som er på veggene , så alt innvendig i kjøkkenet bare mååå taes vekk. Seee det hullet som musene har gnaget inne på kjøkkenet !!! Faen Jan , vi bor jo i et rottereir , sa jeg . Pleier ikke å banne sånn jeg altså , men nå var det på sin plass ! Ja sa han , og dette har vi betalt 3 , 2 mill for !!!  Ja som du skjønner , vi begynner å bli dritlei hele kjøkkenet , g med brødskiver og oppvask i en bolle på badet på femte uken , og ting som stadig blir verre , ja så er det lov å være lei .  Men altså , se fremover og tenke positivt , ja det gjør vi . Det blir så bra !!! Nei nå skal jeg kikke litt inn til dere tenkte jeg , før jeg lager litt kaffe . God kveld til deg !

7 kommentarer:

  1. Huff og huff. Dette høres jo ikke noe gøy ut i det hele tatt. Håper virkelig at ting går litt bedre for dere snart.
    Tørr ikke engang å tenke på hva jeg hadde funnet hvis jeg hadde begynt å fjerne vegger i dette huset (snart 100 år). Hadde vel vært måsse rart.
    Klem Madelén

    SvarSlett
  2. Oi oi.. Rent skummelt å rive alt sammen, men likevel var det jo kjempebra at dere har funnet det nå, så det ikke blir enda verre, ikke sant? Jeg ble jo nesten skremt da jeg så tittelen på innlegget. Hva nå?- tenkte jeg, og ble jo glad for at dere fortsatt var på samme rom så det ikke hadde dukket opp noe nytt. Fyttirakkern som gnagerne har jobbet.. :o Legg ut Clerat hvorenn det er plass (borte fra andre dyr så klart), så kanskje dere blir kvitt de. Jeg kuttet toppen av brusflasker og stappet den blå tabletten inni. Da er det bare musa som får tak i den, og du skulle sett hvordan jeg gned meg i hendene da jeg fant masse blå musemøkk i stallen etterhvert. Jeg er glad i dyr jeg, men ikke når de ødelegger gård og grunn.
    Dere er beintøffe er dere :)

    SvarSlett
  3. Ibland, när man är mitt uppe i nånting trassligt, så kan man lätt tappa orken! Men, rätt som det är så ser man ljuset i tunneln och oftast, blir resultatet till och med bättre än det som från början var tänkt! Jag är säker på att köket blir himla bra, ta ett litet brake och gör nånting helt annat över helgen så ser ni med nya ögon på kökskaoset sen.

    Styrke:)kramar från Eva-Mari

    SvarSlett
  4. Oj, har ni hållit på i fem veckor nu!? Då förstår jag att ni är trötta på allt och när det sedan bara blir mer och mer att åtgärda!1 Usch och fy så tråkigt! Men ge inte upp! Du ska se att köket blir som nytt när ni är klara även om det tar tid!
    Här håller vi på med sovrummet och vi måste riva i en vägg där avloppsrören går från badrummet ovanför.
    Vi lär nog hitta råttbo där också för jag har ofta hört någon krypa där inne i väggen!
    Ha en fin helg! Kramar från Finas mammis

    SvarSlett
  5. Åh, vilket jobb ni har! Hoppas allt ordnar sig och att ni blir av med råttorna. Här har vi också mycket som behöver renoveras. Men just är bilen prio ett.

    Blir säkert jättefint sedan när ni är färdiga.

    Fin helg!

    Kram
    Monika

    SvarSlett
  6. UF.. rotter!
    Mus kan man få væk med en kat, men rotter er jeg heller ikke vild med. Mon ikke I finder en løsning.

    Kaffe kan løse mange problemer. Man tænker så dejligt, imens man drikker kaffen :-)

    God weekend
    Birgitte

    SvarSlett
  7. Nu hoppas jag att alla råttor begriper att det är ni som ska bo där, inte dom! Och det känns helt säkert alldeles fel för dem när ni lagt nytt golv och lukten är annorlunda. Hoppas råttorna känner att det bor en Nils i huset också.

    Kramar
    Cia

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !