Totalt antall sidevisninger

fredag 3. januar 2014

Går i barndommen igjen .

Ja jeg gjør vel det !  De siste årene har jeg virkelig fått sansen for gammle leker og spesielt gammle dukker . Jeg lekte jo mye med dukker da jeg var liten , men det var bamsene som var aller best .En hoderystende sønn , sa at han ikke kunne skjønne HVA jeg skal med de gammle dukkene og det hørtes ut som at han trodde at jeg var begynt å bli skrullete . Jahh ... kanskje det , tenkte jeg !

Når man begynner å tenke på det du , så er det jo mange eldre som har en bamse eller dukke til pynt på sofaen . Hva kommer det av tro ???

Er det noe som henger igjen fra barndommen , eller er det et savn ? Er det kanskje noe som henger igjen fra man hadde små barn selv ? Ikke vet jeg , men jeg håper inderlig at noen sier fra til meg , hvis den dagen kommer at jeg går tur med dukken i vogn på vei ned til Revetal ! Åff , hehe. Ikke noe å le av egentlig . Jeg kjente en gang en gammel dame som gikk tur med katten sin i bånd ... og det var ingen ordentlig katt , men en leke bamse . Trist , synes jeg , men hun hadde jo stor glede av det ! Åhh hvordan klarer jeg å havne så langt ut på vidda da ??? Jeg skulle jo bare vise frem denne gammle fine dukken fra 1920 .

Hun har skinn kropp og ekte påsydd hår og ser så pen ut . Da jeg hadde fått  lagt inn bildene , så jeg riktig nok at hun er litt bustete på håret  , men fin for det !  Da er kaffekoppen tom og malerullen roper på meg , nå igjen. Jeg begynner å bli så lei den masingen !!! Da vil jeg bare ønske deg en god helg !  Take care !

4 kommentarer:

  1. Visst är det bra att ha barnasinnet kvar, det har vi nog lite alla tror jag. Så fin din gamla docka är, jag lekte också mycket med dockor när jag var liten och jag körde katten i min dockvagn!!! Nu har jag tyvärr bara huvudet kvar av min docka, funderar på att göra en ängel av den!
    Ha en fin helg!
    Kram/Finas mammis

    SvarSlett
  2. Så nydelig dukke ,er glad i gamle leker selv spesielt dukker jeg også, men føler meg helt ok for det hehe. :))
    Nyttårsklem fra Mette.

    SvarSlett
  3. Det var en fin docka, såklart vuxna får ha dockor och nallar. Det är bra tycker jag, har köpt en gammal nalle som jag inte fått hem än. Det mjukar upp inredningen och är mysigt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  4. Men så fin docka, en riktig raritet. Jaa jag undrar också om jag är för mycket ensam då jag köper gamla porträtt och hänger upp och omger mig med.
    Häromdagen kom jag över ännu en gammal ljusbärare/ängel och blev så glad över ett nytt ansikte.
    Förmodligen återgår vi till barnstadiet när vi blir lulliga, det kanske inte är så dumt?

    Kramar
    Cia

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !