Totalt antall sidevisninger

tirsdag 3. september 2013

EN PAUSE !

Av og til trenger jeg en liten pause . En pause fra det daglige . Ikke at det er noe galt , men nå som jeg er sykemeldt , så går jeg liksom i det samme hver eneste dag . Det er liksom det samme året rundt nærmest og jeg er egentlig ikke noe vanlig A menneske som elsker rutiner . Jeg liker litt mer variasjon i hverdagen. Så i dag gjorde jeg noe av det jeg liker aller best , jeg dro på stranden , alene. Jeg elsker å være på stranden , året rundt ! Sommeren med mange badende , lek og latter , vinteren med frostrøyk og is , våren med hvitveisen oppe i lia og ting som har drevet inn på stranden , men nesten aller best er høsten på stranden . Da er det ingen der og det gir en fantastisk frihetsfølelse synes jeg . Så godt å fylle termosen med nylaget kaffe og ta med en liten god nistepakke og fyke av gårde til stranden . Jeg bredde ut teppet og la meg ned for å kjenne om det var for kaldt med bikini . Og sovnet som et murmeldyr . Så var det et forfriskende bad , kaffe i koppen og bare sitte å nyte synet av det vakkre landskapet . Det er faktisk eneste gangen jeg klarer å ikke tenke på noen ting , nesten da ! Det er så man kjenner at energien kommer tilbake . Det skal ikke så mye til noen ganger . Litt påfyll trenges noen ganger .  I dag har jeg fått det . Ta deg en tur på stranden du også da vel !



7 kommentarer:

  1. Låter härligt, men för mej räcker det oftast med en tur till skogen för att plocka bär! Allena! Ha det fint i det vackra sensommarvädret! Kram/Finas mammis

    SvarSlett
  2. Så fint det är när man kan ta den där tiden till återhämtning, fint och nödvändigt! Kram!

    SvarSlett
  3. Sååå deilig det høres ut! Veldig velfortjent pause! Elsker å ut på vannet eller stranden om høsten, drikke kaffe, kjippe steiner, plukke skjell og drivved. Vitamininnsprøytning for sjelen :-). God natt og sov godt, høstmørket har senket seg og jeg hopper i loppekassa :-) klemmer Pam

    SvarSlett
  4. Helt herlig!!! Ja, kanskje bortsett fra badet da. Det foretrekker jeg i nærheten av en varmtvannsbereder. Men en stille tur på stranda alene er sjelebot :D

    SvarSlett
  5. Høres helt herlig ut. Jeg skjønner akkurat hva du mener med å tenke på nesten ingenting når man har det sånn! (",)

    SvarSlett
  6. Så härligt, man får passa på nu när sommaren dröjer sig kvar. Såna dagar minns man länge.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  7. Hej Sidsel! Nu fick jag själv leta efter thekakorna här! 22 maj i år hade jag receptet i min blogg! Hoppas att du hittar det nu! Kram och lycka till med baket! Finas mammis

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !