Totalt antall sidevisninger

torsdag 13. september 2012

I natt var det første frostnatt her hos oss. Da kan det være greit å få ting i hus til vinteren.

Ja ... skal vi se...har vi nok ved til vinteren nå da tro ? Hmmm...
Jeg ELSKER nyper ! Man kan lage te , mos, suppe eller bare ha de på pynt...er jo så nydelig varm farge.

Her skal nypene ligge å tørke og godgjøre seg , så skal de over på norgesglass. I vinter,  da skal de brukes og jeg vet om noen som blir kaklende glade over å få servert nyper i vinter .Ja det er tuppene det. Er du god på å plukke inn av markens grøde ?
                                                                                                         

3 kommentarer:

  1. Hei, så gøy og se flere gårdsfolk:) Ja det er vel tid for ved jobben nå ja;) Heldigvis så hogget vi ned og kappet opp ved for maaaange år sist vi bedrev ved arbeidet:) Tror ikke vi har måttet hogget på snart 6 år nå;) Utrolig, men det hjalp vel på og få satt inn en varmepumpe også da;) Men når sant skal sies så er det ingenting som slår knitringen som veden lager når den eldes opp i ovnen;):)
    Fin blogg, la meg til som følger jeg:)
    Stor klem fra Linn

    SvarSlett
  2. Ved er viktig å få i hus :) Syns det er så greit med vedkassa, da kan jeg få bært inn mye når det er fint, og slipper å gå ut når det er på det kaldeste :)

    Jeg har som regel bare stable-jobben, men har planer om å prøve å kappe opp litt i høst. Da føler jeg meg som skikkelig bondekjærring ;)

    SvarSlett
  3. Nypon! så vackert och så gott!
    Ha en fin helg...
    Kram Sofia

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !