Totalt antall sidevisninger

søndag 6. mai 2012

Slagbenk av den gamle sorten...


I fjor sommer var far og jeg på en ukes ferie i Sverige . Vi var rundt på kryss og tvers ,men koseligst var det kanskje i Dalerna og i Søderbygden. Veldig synd at det er 67 mil til Søderbygden , der " SKJEGGEN" bor. Skjeggen har loppis av det koselige slaget . Jeg (vi) ble rent forelsket i skjeggen der han satt på gulvet og pakket inn tingene mine i de velutvalgte rosa silkepapirene og la tingene oppi en eldgammel søt koffert. Dit  MÅ vi tilbake og det snart ! På vår tur var vi innom 85 loppisser og vi ble ikke lei ( stusset riktignok over at Jan bare satt og hang over en stol på de tre siste stedene hehehe) men vi koste oss . På et av disse stedene vi stoppet var det absolutt ingenting av interesse , men da vi skulle gå oppdaget jeg en gammel slagbenk som sto ved en bålplass.  Jo den hadde naboen fått for tre uker siden og ennå ikke hentet , sa damen med alle malingflekkene .  Den var laget av en mann i bygden der for lenge , lenge siden.  Joda vi kunne bare ta den med oss hvis vi hadde plass . Nei , sa far det har vi ikke ...men jammen fikk vi plass til den på taket av bilen gitt. Hva tror dere ? Kan den bli fin med gammelgrønn farge , slik som den er påbegynt  ??

2 kommentarer:

  1. Hei,hei. Tror nok jeg hadde gått for den blågrønne fargen,den er jo flott.Gøy med loppis i Sverige.Tenkte ta en Sverige tur denne uken!Får se om jeg finner noen loppis! Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja tror den blir fin, ikke lett å finne akkurat den gamle fargen igjen. klem

      Slett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !