Totalt antall sidevisninger

søndag 11. september 2016

Herlig tid !

Så deilig vær vi har nå om dagen ! Måtte det vare til påske ! Jeg måtte bare vise deg denne nydelige koppen , ja med spikersuppe oppi :) To sånne fine kopper med skåler , fikk jeg av søsteren min i fødselsdagsgave , da vi var på den årlige jenteturen vår til Ringerike og til Hadeland glassverk.  Jenteturen som vi setter sånn pris på både mamma , søstrene mine og jeg. Ja også Bertil da , han er med over alt.

Jan kom overraskende med de nydeligste , største gule rosene jeg noen gang har sett . Jeg ble så glad !

Ja du er vel lei av disse himmelbildene mine nå tenker jeg , men jeg bare måtte ha med ett av de , jeg synes himmelen alltid er så vakker.  Da vil jeg bare ønske deg en fin ny uke !

6 kommentarer:

  1. Såna utflykter är så trevliga. Vi brukar också ha åtminstone en varje år och det lever jag länge av! På fredag bär det av till Sandgrund och Lars Lerin, fast bara jag och dotter Åsa denna gång. Ser fram emot den resan.
    Vädret har varit fantastiskt men nu, när jag tittar ut, är det riktig höstdimma utanför. Tror att det blir sol snart ändå. Men jag vill bara vara inne och sy på mitt fåtöljprojekt!

    Söta skålar... men spikesoppa? Är det att man tager vad ma haver... kokar soppa på en spik?

    Ha en fin ny vecka, grattis i efterskott och tack för dina fina kommentarer!
    Kramar från Eva-Mari

    SvarSlett
  2. Himmelbilder er alltid flotte, flott kopp også.
    Ha en fin dag, hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

    SvarSlett
  3. Himmelbilder blir jeg nok aldri lei av, selv om de likner hverandre så er de alle unike likevel. Så vakkert. Må si jeg misunner deg turene med søster og mor (og Bertil såklart). Så utrolig hyggelig. Jeg har ikke noe særlig forhold til min mor og søster, så trist. Kos deg masse og lag masse fine minner hver gang <3. Såå fine kopper du fikk. Spikersuppe...er det en slags "restesuppe a lá man tager hva man haver? Så god ut i alle fall :). Min kjære svigermor gikk bort i sommer. Jeg fikk et nydelig Egersund middagsservise etter henne. Kremfarget med gullkant og blå blomster. Det må bli høstsuppe her snart tror jeg! Ha en fin høstdag og nyt de skjønne gule rosene, klem fra Pam i sør

    SvarSlett
  4. Dere , spikersuppe , som jo er verdens beste suppe , som jeg har lært å lage av mamma for mange år siden, det er jo purre, gulrot, litt potet litt kålrot , som skjæres i terninger og kokes lett . Så bruker man litt av pannekakerøra oppi der og sper med melk , salt og pepper. Veldig godt synes jeg :)

    SvarSlett
  5. Åhh soppa är gott, bra tips där! Ja hösten är här...jag gillar den här tiden, färgerna, lugnet och ibland lite regniga dagar :)
    Önskar dig en glad dag!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  6. Åhh soppa är gott, bra tips där! Ja hösten är här...jag gillar den här tiden, färgerna, lugnet och ibland lite regniga dagar :)
    Önskar dig en glad dag!
    Kram från Titti

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !