Totalt antall sidevisninger

tirsdag 17. november 2015

Litt redebygging .

Ja du vet , litt sånn redebygging holder jeg på med om dagen , inni mellom alt annet . I svenskehuset er det kjempegode senger og nytt fint , godt sengetøy . Det er bare et "problem" og det er at de gode putene er omtrent 70 x70 centimeter og det finner jeg ikke putetrekk til i butikkene , ja hvis ikke du vet om noe ??


Så jeg kjøpte bomullstoff i litt freshe farger og syr og syr .Nå er det blitt vinter her hos oss ! Heldigvis har det ikke kommet snø , men kulden og av og til det såpeglatte føret har kommet , grøss ! Jeg venter bare på at menneskene skal bli litt snillere mot hverandre her i verden og at det skal bli vår og sommer igjen !!! Ha en fiiin dag !

7 kommentarer:

  1. Hej Sidsel! Kuddar som jag säger är det nog inte så lätt att få tag i 70x70, det är kanske tysk storlek!? Det är fina färger du använder på tyget till de nya örngotten du syr.
    Här har vi tack och lov inte fått köldgrader ännu, är bekymrad för sönerna har inte vinterhjul än på sina bilar och de har 16 mil hit där vinterhjulen finns förvarade.
    Du undrade över mitt fruktfat jag hade clementinerna på i mitt förra inlägg, här kallar vi det för luffarslöjd och jag köpte det för några år sedan.
    Ha en fin dag! Här har vi lite blå himmel men vi väntar regn i eftermiddag!
    Kram/Finas mammis

    SvarSlett
  2. Bra att du kan sy örngott som passar kuddarna. De brukar ju vara 50x60 och vad jag vet finns det bara överdrag till dem. Men du har ju löst problemet nu:)
    Vi har fortfarande höst här, någon enstaka minusgrader bara, ingen snö. Jag väntar på advent och jul, sen får det bli vår och sommar om du frågar mig!

    Ha det fint i ditt bo!
    Kramar från Eva-Mari

    SvarSlett
  3. Det var en litt ukurant størrelse, som neppe er så lett å få tak i. Du må nok bare sy i vei. (",)

    SvarSlett
  4. Hei Sidsel, lenge siden sist og mye har skjedd både hos dere og hos meg! Gratulerer med drømmestedet i Sverige!! Misunner deg bare LITT;-) hehe
    Siden du nevnte at dere kjøpte av et tysk par så går jeg ut fra at de hadde med seg fra Tyskland. Og her er puter 80x80, duner 135x200 (om de ikke er i "overstørrelse)
    Så bare sy ivei om du ikke vil ta deg en tur til Tyskland og kjøpe ferdig;-) Eller dra på loppa her og kjøpe gammelt brukt...som Jeg gjorde her endag hehe Var griseheldig!!
    Mangler bare hytta til.....;-)
    Alt godt!!! Klem fra Annette/Tyskland

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Annette ! Koselig å høre fra deg igjen og jeg håper at du har det bra ! Sengetøyet er nok tysk ja og så herlige puter har vi aldri hatt før . Loppis i Tyskland høres gøy ut ! Klem

      Slett
  5. Vet du, jeg syr masse putetrekk for tiden også. Vi har to puter hver og manko på putetrekk og gøy er det også. Fine farger på dine. Skal si vintermørket har senket seg her nord, godt adventsstjerna skal opp om litt over ei uke :). Klem Pam

    SvarSlett
  6. Så flink du er!!! Og så vakre farger på stoffet. I det sengetøyet kommer dere til å sove godt!! Garantert❤️
    Liv marit og jeg har sett på bildene på bloggen din nå og vil snart komme på besøk❤️

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !