Totalt antall sidevisninger

fredag 19. april 2013

HELG OG NYE ROSER ...

 Jeg er absolutt ikke bortskjemt , med nye Rosebuketter hver helg , kan du si. Dette gammle, koselige brettet med Roser på kjøpte jeg i går i en gjenbruks butikk , for skarve 30 kroner. Fint det , ikke sant ??!

Jeg blir aldri lei av Roser , enten det er friske blomster eller som her , motiv på et brett. I dag skinner sola og temperaturen er fin ute.  Det ser ut til å bli en fin dag . Ikke som den i går , med voldsom vind og regn i luften . Det var litt sol av og til da også , men selvfølgelig når jeg hadde satt meg fast i gjørmen på en parkeringsplass i skogen ... da pisket både regn og vind rundt ørene. Det var tragisk altså ! Jeg kunne bare se halvparten av hjulene på bilen , resten var nede i gjørmen. Da jeg gikk ut av bilen , så bare  SANK støvlene mine langt ned !  Du kan tenke deg ... det var søle over alt ! Ja da var det å ringe til sønnen min da , for å få hjelp til å bli dratt ut igjen. Joda han var snill og kom . Vi bakset rundt i leira , men bilen sto bom fast ! To slepetau røyk bare tvers av !!!  Tenkte jeg ikke skulle bry mannen min med å be om hjelp , så da var det å finne noen gårder med traktorer.  Mange koselige mennesker , og til slutt da så kom vi til en gammel koselig landsens dame . Joda mannen hennes hadde sikkert hjulpet meg med traktoren , men han hadde akkurat kommet på sykehuset. Kom inn ! Sa den gammle bondekona og geleidet meg inn gjennom kjøkkenet og to små stuer  .  Hun sa at hun hadde nummeret til en som antagelig kunne hjelpe meg. Bondekona lette i flere små bøker , og til slutt fant hun nummeret til traktormannen og ringte til han fra en gammel,gammel fast telefon.  Du verden så snill og søt gammel kone ! Joda han kunne komme å dra bilen min ut av gjørmen igjen. Vi reiste opp i skogen igjen og ventet og ventet . Våte og kalde og med gjørme langt oppover bena . Tenk deg sokker som er gjennomvåte av GJØRME !!! Gleden var stor da traktormannen kom og svupp , så var bilen løs igjen ! Lykken var stor da jeg kunne reise hjem igjen , etter alle disse kalde og våte timene i skogen. Det blir godt å komme hjem , tenkte jeg... til varm kaffe og til Jan. Sånn ble det ikke . Kaffeboksen var tom og  jeg kom plutselig til å tenke på den filmen vet du ... Gretne , gammle gubber . Ja ja , sånn er også livet noen ganger. Jo du da vil jeg bare ønske deg en god fredag !

2 kommentarer:

  1. Morsom historie - jeg satt faktisk og humret for meg selv mens jeg leste. Selv om dere, stakkars, hadde det vått og kaldt en stund!
    Håper du har fått kjøpt kaffe og blitt varm igjen og ønsker deg en fin, tørr helg.
    Klem

    SvarSlett
  2. HEI,
    et funn det brettet - og til den prisen. har like ens. nydelig.

    god helg til deg.
    Klem TOVE

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !