Totalt antall sidevisninger

søndag 22. juni 2014

Gullungene og andre gode ting !

Fredag kom gullungene til oss for å være på besøk i helgen og det var veldig koselig . I Pippitreet fant de jammen meg godteri og sukkerdrikke ! Det er jo helt fantastisk å ha et sånt Pippitre !

I går var vi nede på åkeren og lukte litt . Ja det er ikke så lett å luke når man ikke ser hva man har sådd , for lappene er borte vekk og alt ser bare så utrolig grønt og frodig ut . Redikker fikk vi i alle fall plukket , så fine og røde og smaskens gode .

Her er det isende kald vind i dag og til og med litt huskaldt . Jeg har skrudd på ovnen og det tror jeg er første gang jeg har gjordt  i slutten av juni måned.  Varmen kommer vel snart igjen håper jeg ! God søndag til deg !

5 kommentarer:

  1. När Hugo blir större ska jag ha ett Pippiträd också, har ett gammalt träd som delat sig på mitten som passar. Samma kalla väder här, man blev bortskämd av det fina vädret vi hade så länge.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  2. Det vore inte så dumt att plantera ett Pippiträd, godis och sockerdricka skrev du...!
    Härligt med besök av gullungarna, man liksom lever på ett annat sätt när barn kommer in i huset. Det går inte att lunka omkring som vanligt utan man måste vara lite alert.
    De första rädisorna som är så goda!
    Vet du, jag gick ner i källaren och satte på värmen till elementen, nu har axlarna åkt ner igen. Fy så kallt det varit både ute och inne.
    Nu kryper jag ner i en varm säng, natti!
    Kramar
    Cia

    SvarSlett
  3. Å for en vidunderlig idè…et helt eget pippi-tre!!!!!!!!
    Helt herlig!!!!!
    Tror det er noen som synes det er stas å komme på besøkt il deg ja ;)
    Og for noen skjønne tupper i innlegget under.Selv gleder jeg meg til å anskaffe høner for første gang selv på sensommeren håper jeg…blir nok ingen hane siden dette blir nært nabohuset og litt hensyn må vi jo ta.Men kunne godt tenkt meg en liten "sjef" som holdt styr på damene ja ;)
    Toveklem .)

    SvarSlett
  4. Vi har ju ett pippiträd men inga barnbarn, så kan det vara..
    Här har vi haft den kallaste midsommar jag kan komma ihåg, så regnigt och blåsigt. Hoppas det blir bättre för dej!
    Kram/Finas mammis

    SvarSlett
  5. Tenk å ha sitt eget Pippitre. For en god barndomsopplevelse det er for barnebarna dine.
    Reddikkene ser flotte ut. Det er noe eget ved det som er egenprodusert.
    Ha en fin "resten av uken" til deg.

    Mette

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !