Totalt antall sidevisninger

lørdag 12. mai 2012

Tuppeluppene ....

Mors kjære gutt Franz Aksel.

Ja jeg må visst være her i skammekroken jeg Milla , mor sier at jeg ikke får være slem mot gullungen Franz Aksel.
I dag hjalp Marcus ( minstemannen min) meg med å ordne hos hønene. Ut med all flis og inn med ny flis og høy. Da begynner kaklingen for tuppene er så glad i å ha det rent og pent rundt seg.Høner er jo egentlig veldig renslige av seg som bare gjør fra seg på et sted. ( under vaglen) De var ute å spankulerte på tunet og åkeren i dag og koste seg. Jeg har hatt mistanke om at kyllinghanen er slem mot Franz Aksel , for han har i det siste gjemt seg noen ganger . Joda i dag tok vi slemmingen på fersken.  Kyllinghanen fløy rett på Franz Aksel og stakkaren prøvde å komme seg unna , men satt seg fast i et gjerde. Franz Aksel fikk hjelp til å komme løs og kyllinghanen ble forvist ut i luftegården. Nå har han flyttet ned i kyllinghuset inntil videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !