Totalt antall sidevisninger

onsdag 16. mars 2011

Frøken Andersen`s gamle knappe eske.


Denne nydelige knappe esken fikk jeg av mamma her en dag. Den eide frøken Andersen før , da hun levde.Frøken Andersen var et godt menneske, og leieboeren til min bestefar i Tønsberg. Vi barna ble gjerne bedt opp til frøken Andersen og jeg kan ennå kjenne den gode stemmningen det var hos henne. Hun hadde alltid god tid . Hun hørte på hva vi hadde å si og fant alltid frem en av de store tykke eventyr bøkene sine og leste med stor innlevelse. Det var så trygt og godt å sitte i frøken Andersen`s gamle salonger og høre på at hun leste eventyr for oss.Eventyrene hennes hørte jeg på til jeg var nesten voksen, det var så utrolig fint. Kanskje er det derfor jeg elsker å bli lest for, minner fra den gang.Derfor ble jeg så glad når jeg fikk frøken Andersen`s knappe eske, da jeg har mange gode minner om den elskelige , gamle frøkenen.

1 kommentar:

  1. Smiler her nå, for sånne minner er jo noe av det beste å ha. :)

    Har ruslet rundt i bloggen din, og likte stemningen din så godt at jeg velger å bli. :)

    SvarSlett

Det er kjempe koselig hvis du har lyst til å skrive noen ord !